Meer conversie met uw website
Het moment wanneer een bezoeker op uw website is dan begint het. Door het design van uw website kunt u ervoor zorgen dat de bezoeker binnen een paar seconden beslist om op uw website te blijven.
Wachten is geen optie
Wanneer u in de winkel staat dan wilt u natuurlijk niet te lang wachten voordat u geholpen wordt, dit geldt ook voor de bezoekers van uw website. Als de laadtijd van uw website te langzaam is dan zal een groot deel van uw bezoekers vertrekken. Gebaseerd op een onderzoek van Strange Loop, een website optimalisatie bedrijf bleek dat elke seconden van vertraging de conversie met 7% daalt.
Een kleine Facebook ‘Like’ knop bleek de site met 1,340 seconden te vertragen. Maar niet alleen de laadtijd is belangrijk, ook het design is een belangrijke factor en daar worden vaak nog fouten in gemaakt.
Laten we het maar eens over het design hebben…
Wanneer u ervoor heeft gezorgd dat de laadtijd is versneld, is het design de volgende belangrijke factor die beslist of bezoekers op uw website blijven of op het kruisje klikken.
Binnen de eerste 5 seconden moeten bezoekers kunnen zien waar de site over gaat en zal er een beslissing gemaakt worden.
De juiste visuele hiërarchie en User flow
Het is belangrijk om in de eerste fase de bezoekers de aandacht te laten vestigen op de belangrijkste elementen van de website.
Het eerste wat u moet doen is uitzoeken wat de juiste visuele hiërarchie is om het primaire doel te begrijpen. Dit geeft u een richting om op te focussen en uw website doel te bereiken.
Eenmaal uw primaire doel vastgesteld (product verkoop, gratis inschrijvingen), dan gaat u verder met het design.
Denk als de bezoekers en bepaal de belangrijkste elementen die de beslissing van de bezoekers zal beïnvloeden en breng ze richting het conversie doel. Nu ontwerpt u de pagina zo dat bezoekers deze elementen uiteindelijk niet kunnen negeren, zelfs als ze de pagina scannen.
Een aantal fundamentele zaken kunnen hierbij zeer behulpzaam zijn. Zoals, de grootte van uw kop tekst. De kop is een van de beste manieren om mensen te vertellen of nieuwsgierig te maken waar de website over gaat.
Zorg ervoor dat u een contrasterende kleur gebruikt voor uw call-to-action. Meestal is het beste dat u een kleur gebruikt die nergens word gebruikt of heel weinig. De plaatsing en kleur van een knop om een actie te creëren is belangrijk, maar ook de tekst die u gebruikt. Vermijd het gebruik van standaard woorden zoals “Verzenden”, “Aanmelden” en andere standaard woorden zoveel mogelijk, want bezoekers moeten kunnen zien wat ze kunnen verwachten. Gebruik daarom een specifieke tekst of iets dat waarde uitstraalt.
Visuele ingesteld
Mensen houden van visuele content en daarom zijn afbeeldingen zo belangrijk op een website. Een goede kwaliteit, grote en relevante afbeeldingen op een pagina kunnen u helpen om een betere conversie te krijgen.
Conclusie
Het punt is dat het belangrijk is om de gebruikers stroming in gedachte te houden tijdens het bepalen van de plaatsing van elementen op een pagina. U kunt bijvoorbeeld een call-to-action knop bovenaan plaatsen, maar als een bezoeker meer informatie nodig heeft dan heeft de knop op die plek weinig conversie.
Nu weet u hoe u de gedachten van bezoekers kunt begeleiden met uw ontwerp om ze de gewenste actie te laten ondernemen.