4 conversie killers waarop u moet letten
In het artikel om meer conversie te krijgen met uw website gaven we aan waarop u moet letten en wat u het beste kunt doen op gebied van webdesign. Maar er zijn natuurlijk ook conversie killers die u het beste kan vermijden in uw design en vooral op de landingspagina.
1. Geen carrousel slider
Ze zien er fancy uit zullen klanten zeggen, maar het verlegd de aandacht niet naar de belangrijke elementen op uw website. Ze leiden af, worden vermeden door mensen, laten bezoekers de controle over hun web-ervaring verliezen en het is verwarrend door de vele keuzes die ze krijgen.
Tip: Een aantal tips om het risico van conversie verlies te minimaliseren wanneer u toch gebruik wilt maken van een slider op uw website.
- Gebruik een handmatige slider
- Gebruik maximaal 2 of 3 slides (Onderzoeken wijzen uit dat meer slides mensen in de verwarring brengen)
- Verhoog de tijd per slide
- Verminder de laadtijd
- Maak de slider navigatie duidelijker (kleine puntjes of nummers worden vaak niet gezien)
- Indien mogelijk een pauze en play knop toevoegen om bezoekers zelf de slider te laten beheren.
2. Teveel in een keer willen vertellen
Als er een ding op een pagina is dat bezoekers niet naar uw conversie doel leidt dan is het dit punt. Onnodige links, irrelevante aanbiedingen, nieuwsbrief aanmelden, nu kopen, downloaden van een e-boek etc. En dat allemaal op een pagina. Dit overweldigd of verward mensen en verminderd de conversie.
Tip: Om een call-to-action goed te gebruiken op uw website kunt u het beste gebruik maken van de onderstaande tips.
- Blijf bij 1 call-to-action per pagina en verwijder de rest van de pagina
- Focus op de pagina en gebruik relevante elementen om uw primaire doel te bereiken.
- Op een bedank pagina, na bijvoorbeeld het downloaden van een mobiele applicatie of het invullen van een enquête kunt u altijd mensen vragen om minder belangrijke doelen te voltooien.
3. Het gebruik van stockfoto’s met mensen
Stock foto’s met mensen worden vaak gezien als nep. Ze creëren banner blindheid en worden vaak genegeerd door bezoekers. Het komt ongeloofwaardig over en verlaagd de conversie op uw site.
Tip: Het gebruik van stockfoto’s is niet slecht maar het gaat erom hoe u ze gebruikt en wat voor soort foto’s u gebruikt.
- Gebruik echte menselijke foto’s, bijvoorbeeld foto’s van uw klanten of personeel
- Gebruik een deel van de foto
- Maak gebruik van foto’s met voorwerpen
4. Bezoekers geen enkele reden geven om uw website te vertrouwen
U ziet regelmatig op websites reacties van klanten staan met wat ze vinden van het bedrijf. Vaak zijn dit korte reacties zoals ‘ Goed bedrijf websitenaam.nl en ik raad iedereen dit bedrijf aan’. U vraagt zich dan af is dit alles wat u te zeggen heeft over het bedrijf.
Tip: Het weergeven van beoordelingen op uw website werkt zeker om de conversie te vergroten maar het kan ook tegen u werken.
- Plaats geen zwakke beoordelingen zoals hierboven als voorbeeld is gegeven
- Voeg volledige namen en foto’s van uw klanten toe
- Voeg alleen beoordelingen toe die u meer waarde geven.
- Kenmerken van veiligheid op uw website werken ook om de conversie van uw website te verbeteren.
Controleer uw website en maak gebruik van onze tips om uw website te verbeteren.