FysiekFit spreekt: Het is nog nooit zo druk geweest

In de rubriek ‘De klant spreekt’ verteld FysiekFit over de samenwerking met Freshned en wat deze samenwerking tot nu toe heeft opgeleverd. FysiekFit is een praktijk gespecialiseerd in fysiotherapie, manuele therapie, revalidatie en dry needling.

Een nieuwe website

Sinds het voorjaar 2013 heeft FysiekFit een nieuwe site die modern is en geschikt is voor mobiele apparaten. Op de site is een blog ingebouwd waarop nieuws, weetjes en andere zaken gedeeld kunnen worden met betrekking tot onze branche. “Door met regelmaat een nieuw bericht te plaatsen met relevante onderwerpen wordt de vindbaarheid van de site via Google beter”, zo werd me dat verteld door Maurichino van Freshned. Dat klonk me logisch in de oren en leek me niet zo moeilijk. De blogitems kon ik mooi linken met onze Facebookpagina en zo een trouwe schare mensen om me heen verzamelen. Dat klonk als iets dat ook ik moest kunnen.

Bloggen en social media een belangrijk onderdeel

Toen ik ermee aan de slag ging was het eerste probleem: Welke onderwerpen zijn nu interessant om te plaatsen? Ik had de neiging om te moeilijk te denken als het ging om onderwerpen. Het duurde daardoor lang voordat ik met iets op de proppen kwam. Verschillende dingen heb ik uitgeprobeerd. Via de statistieken op de site en op Facebook, kon ik zien wat werkte. Als professional heb je de neiging om de dingen die je denkt en doet als vanzelfsprekend te nemen. Maar je doelgroep weet daar niet automatisch iets van. De kunst is voor mij om nou juist die zaken te delen. Bijvoorbeeld een cursus die gevolgd is, een congres dat je bezoekt. Maar ook nieuws over zorgverzekeringen en vakanties deel ik. Vooral de interactie met je volgers is een heel belangrijk onderdeel als je aan de slag gaat met social media. Door gebruik te maken van het social media plan, dat Freshned voor ons heeft geschreven konden wij makkelijk social media implementeren in onze praktijk en alles zelf in eigen handen houden.

De resultaten liegen er niet om

Op Google analytics bleek inderdaad dat de vindbaarheid is vergroot. Er zijn veel meer mensen op onze site dan voorheen (circa 40 of meer individuele mensen per dag) en dit aantal zal na verwachting blijven stijgen. De Items worden op Facebook goed bekeken, geliked en gedeeld. Dit heeft tot gevolg dat de posts 400 keer of meer gezien worden. Met name de mensen die ons niet kennen krijgen zo via social media onze naam te horen. Als ze ons nodig hebben, kunnen ze dus ook voor ons kiezen en dat doen ze dus ook. In de praktijk is het nog nooit zo druk geweest en dat is geen slecht resultaat in een tijd waarin veel collega fysiotherapeuten hun omzet hebben zien dalen.

Tot slot moet ik ook zeggen dat het ook leuk en nuttig is om te bloggen. Het dwingt je om heel actief je vak bij te houden in de breedste zin.

Ook resultaat behalen?

Wil je ook net als FysiekFit meer resultaat uit je website halen of aan de gang gaan met social media, neem dan contact met ons op en we zullen dan samen met je kijken wat de beste oplossing voor je is.