Google+ een pluspunt voor je SEO
De meest bekende en gebruikte zoekmachine in Nederland is de zoekmachine van Google. Als grootste zoekmachine van Nederland en een van de grootste ter wereld, biedt Google een aantal handige tools, waarmee je deze zoekmachine meer informatie over je internetbusiness kunt geven en zo je ranking in de zoekresultaten positief kunt beïnvloeden.
Met enkel aanwezigheid van je onderneming op internet ben je er namelijk nog niet. Nu begint het eigenlijk pas, want nu moet je nog makkelijk te vinden zijn tussen al die tientallen miljarden internetpagina’s. Dit is waar de SEO, search engine optimization (in het Nederlands zoekmachine optimalisatie), zich mee bezighoudt. Om zo hoog mogelijk in de resultaten van de zoekmachines te eindigen, moet je website namelijk voor de zoekmachines zijn geoptimaliseerd.
Google+ als SEO tool
De zoekmachines geven je site een ranking, welke afhankelijk is van de relevantie van de inhoud, of content, van je internetpagina. Hoe relevanter je pagina, des te hoger de waardering van je pagina in de zoekresultaten. Het is dus zaak de zoekmachines te laten weten wat je content is, wat je verkoopt en wie er bij je terecht kunnen!
Google+ is meer dan ‘just an other’ social media en biedt je de mogelijkheid om je plaats in de zoekresultaten van Nederlands grootste zoekmachine positief te beïnvloeden. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de +1-tjes voor je bedrijfspagina.
Ook biedt de social media van Google, samen met het Google Authorship, nog een andere mogelijkheid die eenvoudig ingezet kan worden voor de optimalisatie van je internetpagina. Zoekmachines weten graag wie de auteur van een artikel is, zodat de betreffende informatie beter op waarde te schatten is. Met de introductie van het Google Authorship, kun je je internetpagina aan je Google+ bedrijfspagina koppelen.
Nog meer redenen voor een Google+ account
Gebruikmakend van Google+ lokaal kan je letterlijk je onderneming op de kaart zetten. Veel zoekopdrachten zijn namelijk gerelateerd aan een locatie. Iemand zoekt bijvoorbeeld een visrestaurant in Haarlem en met een lokale Google+ vermelding weet de zoekmachine ook waar je bedrijf te vinden is. Dit verhoogt tevens de CTR (click through rate) naar je internetpagina alsmede de kwaliteit van het verkeer naar je pagina.
Tenslotte kan je met je Google+ account gebruik maken van Hangouts, een live video chat applicatie. Door deze aan je Google+ bedrijfspagina te koppelen, kun je direct met je klanten communiceren. Misschien een ideetje voor je klantenservice?
je ziet, je Google+ kan worden ingezet om de positie van je internetpagina in de resultaten van de zoekmachine te verbeteren, maar het kan ook worden ingezet als tool voor een betere communicatie met je klanten.